22 februari 2012

Gezonde voornemens

Hi iedereen,
Gisteren heb ik besloten dat ik een gezonder leven moest leiden. Ik eet namelijk héél veel cookies & snoep en zoals iedereen wel weet is het ten eerste niet gezond voor je hele lichaam en ten tweede je huid begint er ook ongezond uit te zien. Daarom heb ik besloten om een gezond voedingsschema te maken met heel veel lekkers, maar dan gewoon wat gezonder! Jullie kunnen zoiets ook heel makkelijk opstellen, kijk maar naar mijn schema:

- Ontbijt: een glas water + een wortelsapje + een weetabix met melk en een theelepel rietsuiker
- Middagmaal: een glas water + een warme maaltijd met minstens 2 soorten groenten, vlees mag en vis ook + een yoghurt met fruit
- Avondmaal: een glas water + 2 sneden van een 4-granen brood met confiture,beleg,...+ een glas melk

Verder kan je als tussendoortje eens wat fruit eten of yoghurt. Het is natuurlijk niet verboden om eens een koekje te nemen, zorg er alleen voor dat je dit met mate eet, en vergeet niet dat je altijd je eigen schema kunt opstellen a.d.h.v. wat jij wel en niet wilt eten. Het enigste wat je gewoon MOET drinken is water ( en liefst 2 liter/dag). Water zuivert namelijk je lichaam van al de afvalstoffen die het bezit. Zo, hopelijk heben jullie hier wat aan en vergeet zeker niet dat je bij een voedingsschema je goed moet voelen! :)

xoxo,
Eline

Geen opmerkingen:

Een reactie posten